Automatizace výroby sportovního oblečení v rodinném podniku

Celková dotace
1 138 715 Kč

 

Realizace tohoto projektu byla situována do mikro podniku, který byl koncipován jako rodinný podnik zabývající se výrobou sportovního oblečení. Společnost se však velmi rychle uchytla na českém trhu a přestali ji stačit zaměstnanci. Na trhu práce však není dostatek kvalifikovaných pracovníků pro tuto výrobní činnost a bylo nutné se tak uchýlit k automatizaci.

Společnost disponovala již několika CNC šicími stroji a rozhodla se tak přidat do portfolia další šicí stroj. Aby se však mohla věnovat hlavně návrhářské činnosti namísto neustálého programování, rozhodla se také pořídit specializovanou vzorovací počítačovou stanici, která byla doplněna o řídící a modelovací systém pro textilní průmysl.

Po nákupu zmíněných dvou technologií společnost rozvedla svou lokální síť i ke strojům, které připojila k řídícímu SW v pořízené počítačové stanici. Ke každému stroji byl vytvořen postprocesor pro automatický převod výrobních programů k jednotlivým strojům. V rámci modelovacího SW tak stačilo vytvořit návrh sportovního oblečení, provést simulaci pnutí a funkčnosti navrženého oblečení, vybrat vzor a následně tento model byl připraven k odeslání do strojů k automatické výrobě.

S nově pořízeným strojem společnost získala také konkurenční výhodu, které spočívala v možnosti pletení metodou „wholegarment knitting“. Nové cyklistické oblečení tak bylo šito beze švů, což zvyšuje odolnost vytvořeného kusu oblečení a také zvyšuje komfort jeho nošení.

Rozpočet2 530 478 Kč
Celková dotace:1 138 715 Kč
Doba realizace:12.3.2019-30.9.2020

Pořizované technologie:

  • CNC pletací stroje
  • Vzorovací počítačová stanice s řídícím a modelovacím systémem

O žadateli

Rodinný podnik se 4 zaměstnanci zabývající se výrobou cyklistického oblečení jemuž přestali stačit výrobní kapacity a nemohl nalézt nové zaměstnance na trhu. Společnost se tak musela uchýlit k automatizaci výroby. Problémem bylo také nedostatečné vybavení pro návrh a virtuální testování navržených sportovních oblečení. Společnost také toužila po odlišení se od konkurence. Při hledání nových technologií, které by ji umožnili řešit zmíněné problémy narazila na řešení až v Japonsku, kde nalezla výrobní metodu „Wholegarment knitting“, po které zatoužila ji implementovat do svého výrobního portfólia.